Mozogj Otthon Blog

Akár sportoló vagy akár nem, de azért te is szeretsz mozogni, ugye? Most a koronavírus járvány miatt viszont nem tudsz elmenni otthonról? Semmi gond, meg tudod oldani otthon is, legalább a gyerekekhez nem kell babysittert hívni! Fontos viszont, hogy bármilyen mozgást végzel, figyelj oda a gyakorlatok pontos kivitelezésére vagy ha éppen eszközzel végzel tornát, ne legyen az eszköz balesetveszélyes! A veszélyhelyzet ideje alatt nem olyan gördülékeny az orvosi ellátás, mint azt megszokhattuk, de még a masszőr sem érhető el, hogy egy hűsítő vagy éppen melegítő krémet a fájós porcikánkba masszírozzon. A sportolók is tudják, hogy a megváltozott mozgásforma könnyen vezethet olyan sérülésekhez, ami akár megelőzhető lenne kellő odafigyeléssel. Semmiképpen sem szabad viszont abbahagyni, mert úgy még nagyobb a sérülés veszélye. Fontos lesz az újrakezdésben is, a COVID-19 járvány utáni újraindulásban, hogy a lehető legkevesebb mentális és fizikai sérülést szenvedjük el, úgyhogy ha tudunk töltsünk el sok időt a szabadban és fertőtlenítsük magunkat UV fénnyel is, attól a kedvünk is garantáltan jobb lesz!

#maradjotthon #mozogjotthon #otthonitorna #koronavírus #tornázzotthon

A koronavírussal együtt megérkezett a hátfájás és nyakfájás is? Ezt tudod tenni, hogy ne szenvedj feleslegesen!

Számon tartani is nehéz néha, hogy mennyi idő telt el és nem lehet tudni pontosan meddig is fog tartani a koronavírus-járvány és az emiatt elrendelt kijárási korlátozás, mikor fogunk eljutni akár egy gyógyfürdőbe, hogy nyakfájásunkat vagy hátfájásunkat masszíroztassuk meg egy kis vízsugárral. Mindannyiunk számára nagy változások történnek a világban a járvány hatására. Átalakulnak a szolgáltatások, az oktatás, a napirendünk, vásárlási szokásaink. Sokaknál megnövekedett a számítógép előtti munkavégzés ideje is, és ezzel az ülőmunkával együtt járó hátfájás és nyakfájás is része lehet az életünknek.

 

Embed from Getty Images

Szokatlanul megnövekedett a különféle digitális eszközök használata és ez bizony akár a megszokott mellett új és eddig ismeretlen helyeken is okozhat hátfájást és nyakfájást.

Mit tudsz tenni annak érdekében, hogy elkerüld a fájdalmakat? Íme néhány fontos szabály: